News 17 Photos 17 Videos 17 Shopping 17 Jobs 17 Housing 17 Services 17 Directories 17 People 308 Romance 17 Spiritual 14


N'Djaména, Tchad | Education
Presse et Actualité Tchadienne
Inspirer les jeunes entrepreneurs et médias tchadiens à innover et compétir en toute transparence
Facebook, Tel +1 425 524 8947




Bellevue, United States | Business news
MekoneCampus launched Instagram alternative. Explore at LeCoqChante.com
Presse Tchadienne, 0 followers - Journalist 15d 2145 views

http://www.LeCoqChante.com

Join sokika club!

View more pictures

LeCoqChante is a Twitter alternative with an objective to let people promote their authentic images, freely express their opinions in the simplest way possible. To start, you need to login with your gmail account and choose to follow people. You can poke people, send alert to all your followers, request to do business or go social with them. Like, share, reply, etc. Suggestions are welcome!

Tags : (instagram) (English) (april 2021) (twitter) (004255248947) (00 425 524 8947)

External link : more details.

0 Likes 0 Comments

Bellevue, United States | Business news
Plus de 100 prisonniers de guerre libérés en Libye sur fond de réconciliation
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 17d 980 views

Des prisonniers de guerre, fidèles aux forces de l’homme fort de l’armée libyenne khalifa Haftar, à leur libération par le nouveau gouvernement d’unité libyenne le 31 mars 2021 dans la ville portuaire de Zawiya

Adhérez au club sokika!

Voir plus d'images

Les détenus ont été libérés à l'issue d'une cérémonie organisée par les autorités de Zawiya, ville située à 45 kilomètres à l'ouest de Tripoli et dont les combattants avaient participé à la défense de la capitale dès avril 2019.

Membres de la Brigade 107 loyale au maréchal Haftar, ils avaient été capturés près de Zawiya par des combattants de cette ville au début de l'offensive avortée visant à s'emparer Tripoli.

Les combats entre les forces loyales de l'ancien Gouvernement d'union nationale (GNA, reconnu par l'ONU et basé à Tripoli) et celles du puissant militaire septuagénaire ont pris fin à l'été 2020.

Un cessez-le-feu est observé depuis octobre et un nouveau gouvernement unifié vient d'être mis sur pied, à l'issue d'un processus chapeauté par l'ONU, pour gérer la transition jusqu'à des élections nationales en décembre.

La cérémonie de mercredi, signe de cette embellie politique, a été ponctuée par de longs discours centrés sur le thème de l'unité et de la réconciliati ...

External link : more details.

0 Likes 0 Comments

Sokika User
STUDENT, Challenge
de Stevenson vient de s'inscrire sur Sokika!
Adhérez gratuitment au club sokika.com.


Bellevue, United States | Business news
Canal de Suez: Sissi sur place après le retour du trafic maritime
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 18d 242 views

Photo fournie par l'Autorité du canal de Suez montrant l'Ever Given après sa remise à flot, le 29 mars 2021

Adhérez au club sokika!

Voir plus d'images

Cette déclaration survient au lendemain de la remise à flot de l'Ever Given, un immense porte-conteneur qui s'était retrouvé coincé en travers du canal le 23 mars, bloquant le trafic maritime pendant près d'une semaine.

"Nous allons acquérir tous les équipements nécessaires pour le canal" pour éviter des incidents similaires, a assuré M. Sissi lors de sa visite à Ismaïlia, siège de l'Autorité du canal de Suez (SCA).

"La crise a montré à quel point le canal est important pour le monde", a ajouté le président qui avait qualifié lundi de "réussite" égyptienne les opérations de dégagement du géant des mers.

Après sept journées de blocage, les équipes techniques du canal ont finalement réussi à remettre à flot le navire lundi après-midi. Et les premiers navires ont pu commencer à circuler dans le canal autour de 18H00 (16H00 GMT) lundi soir.

Mardi matin, selon des sites de visualisation du trafic maritime, certains navires circulant dans le canal --signe d'un retour à la norm ...

External link : more details.

0 Likes 0 Comments

Bellevue, United States | Business news
Au coeur de Tunis, la lagune, ses flamants roses... et ses poubelles
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 18d 344 views

Des flamands roses dans une vaste lagune en plein Grand Tunis, le 20 février 2021

Adhérez au club sokika!

Voir plus d'images

La moitié des Tunisois vit aujourd'hui aux abords de la "sebkhet", ou lagune de Sijoumi, l'une des plus importantes zones humides d'Afrique du Nord, où hivernent plus de 100.000 oiseaux d'une centaine d'espèces différentes.

Les habitants se plaignent toutefois d'invasions de moustiques, de la pollution et des inondations récurrentes. Un projet d'aménagement porté par les autorités, et prévoyant un éventuel bétonnage d'une partie du site, entend régler ces désagréments mais inquiète les défenseurs de l'environnement.

Hamdi, un commerçant de 31 ans du quartier populaire de Sidi Hassine, espère des travaux pour embellir le paysage et surtout régler le "problème des déchets plastiques et des eaux de pluie qui débordent".

La vasière a un rôle crucial, tant comme lieu de reproduction pour les oiseaux migrateurs qui s'y retrouvent à la fin de l'hiver, que pour absorber le trop-plein d'eau lors des fortes pluies.

Mais de nombreuses constructions anarchiques ont fleuri dans les anc ...

External link : more details.

0 Likes 0 Comments

SEATTLE WEATHER

PARIS WEATHER

N'DJAMENA WEATHER

DAKAR WEATHER

MOUNDOU WEATHER


Bellevue, United States | Business news
Un mafieux italien arrêté après avoir été reconnu sur YouTube
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 19d 356 views

Un membre de la mafia a été arrêté en République dominicaine après avoir été repéré dans des vidéos sur YouTube où son visage était caché... mais pas ses tatouages

Adhérez au club sokika!

Voir plus d'images

Marc Feren Claude Biart, 53 ans, menait une vie tranquille à Boca Chica, où la communauté locale d'expatriés italiens le considérait comme "un étranger", selon le communiqué de la police, mais il a été trahi par ses vidéos diffusées sur YouTube dans lesquelles il expliquait des recettes de cuisine italienne.

Biart était en fuite depuis 2014, lorsque le parquet italien avait ordonné son arrestation pour trafic de cocaïne aux Pays-Bas pour le compte du clan Cacciola de la 'Ndrangheta, la redoutable mafia calabraise.

Basée en Calabre, la pointe de la Botte italienne, la 'Ndrangheta est considérée comme la mafia la plus puissante, notamment en raison du contrôle qu'elle exerce sur le trafic de cocaïne en Europe.

Présente sur tous les continents, elle a détrôné Cosa Nostra, la mafia sicilienne, devenant ainsi l'organisation criminelle la plus importante d'Italie.

© Agence France-Presse

Tags : (youtube) (French) (mars 2021) (crime) () ()

External link : more details.

0 Likes 0 Comments


Bellevue, United States | Business news
Accident de train meurtrier en Egypte: huit personnes arrêtées (parquet général)
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 19d 175 views

Une collision entre deux trains a fait au moins 18 morts et 200 blessés le 26 mars 2021 en Egypte

Adhérez au club sokika!

Voir plus d'images

"Le procureur général a ordonné que les deux conducteurs du train 157 (impliqués dans la collision, ndlr), leurs deux assistants, l'agent de contrôle du trafic de la gare d'Al-Maragha" en Haute Egypte et trois autres agents, soient arrêtés, a indiqué le parquet général dans un communiqué.

Dans un premier temps, les autorités avaient fait état de 32 morts et 165 blessés, avant de revoir ce bilan à la baisse samedi, à 19 morts et 185 blessés.

Dans son communiqué lundi, le parquet général évoque un bilan de 18 morts et 200 blessés.

Les enquêteurs ont "parlé à 133 blessés" dans les gouvernorats de Sohag, Assiout, Qena et Louxor et "collecté les témoignages de 10 responsables de l'autorité nationale des chemins de fer en Haute Egypte", selon le communiqué.

Les huit personnes, qui ont été interpellées peu après le drame, vendredi et samedi, sont en détention préventive pour quatre jours, selon des sources judiciaires et sécuritaires.

La collision entre deux trains de voyageurs ...

External link : more details.

0 Likes 0 Comments


Bellevue, United States | Business news
Tunisie: manifestation à Sousse pour le renvoi de déchets italiens illégaux
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 19d 201 views

Manifestation à Soussepour le renvoi de déchets illégaux italiens, le 28 mars 2021 en Tunisie

Adhérez au club sokika!

Voir plus d'images

Durant l'été 2020, les douanes avaient découvert ces déchets ménagers, dont l'exportation est interdite par la législation tunisienne et par les conventions internationales, présentés administrativement par la société importatrice comme des déchets plastiques "non dangereux".

Les autorités italiennes avaient sommé la société exportatrice de récupérer ses conteneurs dans un délai de 90 jours à compter du 9 décembre 2020, a indiqué jeudi Jabeur Ghnimi, porte-parole du tribunal de première instance de Sousse, chargé de l'affaire.

Le délai n'a pas été respecté car les conteneurs sont toujours au port, selon des sources concordantes.

"Il n'y a pas de justice sociale sans justice environnementale", ont crié des manifestants rassemblés dimanche pour demander le rapatriement des déchets.

Cette affaire représente un "crime contre le peuple tunisien", a déclaré Majdi ben Ghazala, membre du conseil municipal de Sousse.

"Nous demandons aux autorités (tunisiennes) de montrer plus de ...

External link : more details.

0 Likes 0 Comments

Bellevue, United States | Business news
Goldman Sachs dustup hits nerve as pandemic blurs work-life line
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 20d 459 views

Just what the future of post-pandemic work looks like is a mystery, after the shift to working from home eroded the line between leisure and labor

Join sokika club!

View more pictures

The erosion between office and home boundaries during the pandemic means many white-collar workers can relate on some level to the complaints, even if the plight of elite young bankers seeking riches does not inspire sympathy.

The issues underlying the Goldman Sachs controversy are "reflective of a broader problem," said Temple University sociologist Kevin Delaney, author of "Money at Work: On the Job with Priests, Poker Players and Hedge Fund Traders."

"People feel the boundaries have disappeared between work and leisure and work and life. A lot of people are struggling with it because they are not sure when they are allowed to take time off."

In the wake of the dustup, Goldman Sachs Chief Executive David Solomon has urged staff to respect a firm-wide policy of not working on Saturdays, and praised the young staffers for speaking up.

The gripes were felt beyond Goldman's corner of Lower Manhattan. Citi Chief Executive Jane Fraser this week announced "Zoom-Free Fridays" an ...

External link : more details.

0 Likes 0 Comments

You like sokika? Invite a friend to join today !


Bellevue, United States | Business news
Egypte: dix-huit morts dans l'effondrement d'un immeuble au Caire
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 20d 656 views

Effondrement d'un immeuble dans un quartier populaire du Caire, le 27 mars 2021 en Egypte

Adhérez au club sokika!

Voir plus d'images

"Les équipes de secours ont réussi à extraire 18 corps des décombres", a précisé le quotidien.

Un précédent bilan, fourni par le gouvernorat du Caire, faisait état de cinq morts et 24 blessés.

"La salle de crise du gouvernorat a été informée à 3H00 du matin de l'effondrement d'un immeuble constitué d'un sous-sol, un rez-de-chaussée et neuf étages" dans le quartier de Gesr Suez, dans l'est du Caire, avait écrit le gouvernorat dans un communiqué.

"Khaled Abdel Aal, le gouverneur, s'est immédiatement rendu sur les lieux de l'incident accompagné des forces de protection civile", était-il ajouté.

Il a ordonné "la formation d'un comité d'ingénierie" chargé d'inspecter les immeubles alentours et d'évaluer l'impact de l'incident.

Plusieurs bâtiments se sont effondrés ces dernières années en Egypte, faisant de nombreuses victimes, en raison de leur vétusté et du non-respect de la législation en terme d'urbanisme.

Samedi, un incendie a ravagé des boutiques délabrées près de la ...
0 Likes 0 Comments

You like sokika? Invite a friend to join today !


Bellevue, United States | Business news
Algérie: des dizaines d'interpellations lors des marches du Hirak
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 21d 59 views

Des manifestants du nouvement pro-démocratie Hirak à Alger, le 26 mars 2021

Adhérez au club sokika!

Voir plus d'images

La Ligue algérienne de défense des droits de l'Homme (LADDH) a fait état de "dizaines d'interpellations dans plusieurs wilayas (préfectures) à Alger, Blida, Tiaret et Relizane". La plupart des personnes arrêtées ont été relâchées en fin de journée, a-t-elle précisé.

"La LADDH, tout en exprimant sa pleine solidarité avec le mouvement Hirak, dénonce cette répression et réitère son appel à l'arrêt de la répression et de la diabolisation du Hirak, et rappelle le respect des libertés publiques et des droits humains", a affirmé le vice-président de la Ligue, Saïd Salhi.

A Alger, le militant hirakiste Mohamed Tadjadit, un ex-détenu, et trois étudiants ont été arrêtés à la fin de la manifestation hebdomadaire qui a rassemblé des milliers de personnes dans le centre de la capitale, a indiqué le Comité national de libération des détenus (CNLD), une association de soutien aux prisonniers d'opinion.

"Le militant et poète Mohamed Tajadit arrêté à la fin de la manifestation (...) dans la ru ...
0 Likes 0 Comments


Bellevue, United States | Business news
Législatives en Côte d'Ivoire: victoire "définitive" du parti au pouvoir
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 22d 423 views

Des membres de la Commission électorale indépendante (CEI) comptent les bulletins de vote lors des législatives, le 6 mars 2021 à Abidjan, en Côte d'Ivoire

Adhérez au club sokika!

Voir plus d'images

Le parti au pouvoir, le Rassemblement des houphouëtistes pour la démocratie et la paix (RHDP, parti au pouvoir) a remporté la majorité absolue à l'Assemblée nationale avec 137 sièges sur 254, contre 91 aux partis d'opposition, selon les résultats provisoires proclamés le 9 mars.

Suite aux contestations dont le Conseil constitutionnel a été saisi, dans le cadre du contentieux électoral, "les résultats des élections ont été annulés dans quatre circonscriptions électorales", sans pour autant influencer la majorité du RHDP.

De nouvelles élections seront organisées à "une date ultérieure" dans les quatre circonscriptions et à Tortiya (nord) ainsi qu'à Séguela (nord) où le Premier ministre récemment décédé Hamed Bakayoko avait été élu, soit un total de six circonscriptions.

"En conséquence, sont déclarés définitivement élus, les candidats dont l’élection n’a pas été annulée par le Conseil constitutionnel", précise la CEI.

Mercredi, le chef de l'Etat ivoirien Alassane Ouattara qu ...
0 Likes 0 Comments

Bellevue, United States | Business news
Thailand faces meth trafficking surge after Myanmar coup
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 22d 501 views

Village watchmen on the Mekong river are Thailand's first line of defence against a fresh methamphetamine influx

Join sokika club!

View more pictures

The kingdom's narcotics bureau has already seized more than 80 million "yaba" pills just in the past six months, a record haul partly blamed on a supply glut caused by the coronavirus pandemic.

But now the United Nations warns of an even bigger deluge as Myanmar's legal economy tanks, following weeks of nationwide unrest and strike action following the military takeover.

"If past actions are an indicator of what's coming, then we're likely to see another increase in synthetic drug production," said Jeremy Douglas of the UN Office on Drugs and Crime.

He told AFP that organised crime groups and allied militias across the border were likely working to strengthen their positions while Myanmar was in turmoil.

"The best way to make big money fast is the drug trade, and the pieces are in place to scale up," Douglas said.

Synthetic drug production is already the number one revenue source for several insurgent groups and militias in lawless pockets of Myanmar close to the border ...

External link : more details.

0 Likes 0 Comments

Comment trouves-tu (rate) www.sokika.com?

75 %
17 %
2 %
4 %

Bellevue, United States | Business news
RDC: au moins 17 morts dans de nouvelles attaques armées dans l'Est
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 23d 80 views

             RDC: au moins 17 morts dans de nouvelles attaques armées dans l'Est 			                                Beni, RD Congo | AFP | mercredi 24/03/2021 - 11:34 UTC-7 | 446 mots    Ajoute cinq civils tués dans une autre attaque sur une route qui mène à la frontière avec l'Ouganda    Au moins 17 personnes ont été tuées en 24 heures dans des attaques imputées à des membres présumés du groupe armé Forces démocratiques alliées (ADF) dans l'Est de la République démocratique du Congo, a-t-on app

Adhérez au club sokika!

Voir plus d'images

Les villages de Samboko, Tchani-Tchani et Kapoka ont été attaqués mardi "par les ennemis ADF" qui ont tué "à l'arme blanche douze personnes" et en ont enlevé un nombre indéterminé, a déclaré à l'AFP Donat Kibwana, administrateur du territoire de Beni, dans la province du Nord-Kivu (Est).

"Dix otages ont été récupérés" à l'issue d'une contre-attaque de l'armée, a affirmé à l'AFP Mathe Kwirathwiwe, un responsable de la société civile de Samboko, faisant état d'un bilan de "15 morts, dont un militaire".

Les trois villages attaqués sont situés dans le secteur enclavé de Beni-Mbau, dans l'extrême nord du Nord-Kivu, à la frontière avec la province voisine de l'Ituri.

Une embuscade mercredi sur la route fréquentée de Kasindi qui mène à la frontière ougandaise s'est soldée par un bilan de "deux véhicules incendiés" et "cinq décès": deux chauffeurs et leurs clients, a déclaré à l'AFP Kambala Bashinde président de la section Beni de l'Association des chauffeurs du Congo (ACCO). Les deu ...
0 Likes 0 Comments

Bellevue, United States | Business news
MékonéCampus vient de lancer sa propre version d'Instagram: LeCoqChante.com
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 24d 244 views

http://www.LeCoqChante.com

Adhérez au club sokika!

Voir plus d'images

LeCoqChante.com est une option valable si vous avez besoin d’un autre réseau social que Twitter ou Instagram. Sur LeCoqChante.com, vous pouvez publier vos images authentiques, vous exprimer de la manière la plus simple possible. Pour commencer, vous avez besoin de vous connecter avec votre compte gmail ou facebook et suivre les autres mekoneuseurs (coqs ou usagers). Vous pouvez dire bonjour aux gens, envoyer des alertes à tous ceux qui vous suivent, solliciter des relations sociales ou d’affaire. Aimer, partager, répondre, etc. font partie intégrante des fonctions de la plateforme.

Tags : (instagram) (French) (mars 2021) (twitter) (004255248947) (00 425 524 8947)

0 Likes 0 Comments

Bellevue, United States | Business news
Nigeria: le train, une promesse de développement entre Lagos et Ibadan
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 24d 98 views

Des hôtesses s'apprêtent à embarquer dans le train reliant la capitale économique du Nigeria, Lagos, à la ville d'Ibadan, à la gare d'Ebute-Metta de Lagos, le 16 mars 2021

Adhérez au club sokika!

Voir plus d'images

Inaugurée en décembre dernier après plusieurs années de retard, et avec pour l'instant seulement un unique train par jour dans chaque sens, une nouvelle ligne de chemin de fer, moderne et rapide, pourrait toutefois changer la vie et les habitudes de millions d'usagers... des commerçants jusqu'aux prix Nobel.

En effet, Wole Soyinka, l’illustre écrivain nigérian, prix Nobel de littérature 1986, est déjà un habitué. Ce matin de début mars, le natif d'Abeokuta, une ville à mi-chemin entre Lagos et Ibadan, effectuait son sixième voyage.

"Ça me rappelle les années 1960 et 1970, quand les trains étaient un des principaux moyens de transport au Nigeria", se souvient le vieil homme de 86 ans, masque anti-Covid sur le nez et ordinateur portable dernier-cri sur les genoux. "Nous avons grandi avec les trains".

- Climatisation et écrans plats -
Après des décennies d'abandon des services publics et de déliquescence des chemins de fer, le gouvernement du président Muhammadu Buhari avait pr ...
0 Likes 0 Comments

Organisations : post for free all your profiles, jobs, contracts, merchandise, rentals, video links on sokika, your local portal !

POST FOR FREE, NOW


Bellevue, United States | Business news
De nombreux Tanzaniens rendent hommage à leur président défunt
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 27d 249 views

Un militaire tanzanien recouvre du drapeau tanzanien le cerceuil du président John Magufuli, au stade Uhuru de Dar es Salaam, le 20 mars 2021

Adhérez au club sokika!

Voir plus d'images

Massés sur les trottoirs de la capitale économique, des habitants parfois en pleurs ont jeté des pétales au passage du convoi transportant le cercueil de Magufuli, tracté sur un affût de canon par un véhicule militaire, depuis une église jusqu'au stade Uhuru (indépendance, en swahili), où a été dressée une chapelle ardente.

Première femme à accéder à cette fonction dans le pays, la nouvelle présidente de Tanzanie, Samia Suluhu Hassan, qui a prêté serment vendredi conformément à la Constitution, a ouvert le cortège du gouvernement.

Le gouvernement s'est recueilli devant le cercueil recouvert du drapeau tanzanien et celle qui était jusqu'alors vice-présidente a ensuite présenté ses condoléances à la veuve du défunt.

Dans la foule compacte massée sur les trottoirs ou parmi ceux assis dans les gradins du stade, beaucoup étaient vêtus de noir ou de vert et jaune, couleurs du parti au pouvoir, mais peu portaient un masque sanitaire dans un pays sceptique vis-à-vis du Covid-19, viru ...
0 Likes 0 Comments

Bellevue, United States | Business news
Rare Bernini drawing fetches record price at French auction
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 27d 168 views

The "Academie d'Homme" drawing by Italian sculptor and architect Gian Lorenzo Bernini sold for far more than estimated

Join sokika club!

View more pictures

The original estimate price for the sanguine, or red chalk drawing of a male nude dating from somewhere between 1630 and 1640, had been set at 30,000-50,000 euros by the Acteon auction house in Compiegne, northern France.

But an anonymous, "probably Anglo-Saxon", buyer secured it for 1.3 million euros, which including fees and commission represented a final purchase price of 1.9 million euros, auctioneer Dominique Le Coent told AFP.

The previous world record price paid for a Bernini drawing was 139,000 euros in 2014.

Bernini (1598-1680) designed statues for many of Rome's landmarks such as the Four Rivers Fountain in Piazza Navona.

The "Academie d'Homme" drawing, which belongs to an "extremely small body of academic drawings known to be by Bernini", Le Coent said.

Art historians know of only seven others, "all preserved in museums and institutions, including one at the Uffizi Museum in Florence".

The auction, broadcast live on the internet, attracted the interest o ...
0 Likes 0 Comments

Bellevue, United States | Business news
WhatsApp, Instagram and Facebook Messenger suffer brief outages
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 28d 366 views

US social site WhatsApp, Instagram and Facebook Messenger all went down on Friday

Join sokika club!

View more pictures

However shortly after 1800 GMT, several WhatsApp users said on social media that they were able to again send messages on the platform. Instagram also came back after about an hour.

All three sites belong to US social giant Facebook, which attributed the outage to unspecified "technical issues" and apologized to users.

The Facebook-owned apps, which have some three billion users worldwide, report occasional outages, including one last July, which often spark an array of comments on other social platforms.

© Agence France-Presse

Tags : (facebook) (English) (mars 2021) (outage) () ()

0 Likes 0 Comments

Bellevue, United States | Business news
Algérie: les manifestants du Hirak appellent à "libérer" justice et médias
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 28d 380 views

Manifestation à Alger le 19 mars 2021

Adhérez au club sokika!

Voir plus d'images

Des journalistes avaient violemment été pris à partie au cours du défilé il y a une semaine et le ministère de la Communication a menacé la chaîne de télévision internationale France 24 de "retrait définitif" de son accréditation.

"Rien ne justifie que l'on agresse un journaliste ou tout autre personne", a déclaré à l'AFP Ali, un enseignant à la retraite. Le sexagénaire a dit "rêver d'une presse libre, professionnelle et surtout objective et impartiale".

Le rassemblement algérois a pris fin sans incident et les médias ont pu travailler normalement, même si un jeune manifestant a admis à l'AFP avoir "peur de parler" aux journalistes.

- "La parole au peuple" -
"La liberté est de m'exprimer comme je veux, non comme toi tu veux", pouvait-on notamment lire sur une pancarte.

"Remettez le pouvoir au peuple!", ont intimé des protestataires à l'adresse des dirigeants, alors que l'Algérie célébrait vendredi la fête de la Victoire marquant l'anniversaire du cessez-le-feu le 19 mars ...
0 Likes 0 Comments

Bellevue, United States | Business news
Surveillance fears after Clubhouse app takes Saudi by storm
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 29d 63 views

Such is the popularity of the app that some users in the kingdom are offering to sell Clubhouse invitations on Twitter, highlighting a repressed appetite for debate and discussion despite the fear of surveillance

Join sokika club!

View more pictures

Banned by the censors in China, the invitation-only app is gaining traction in parts of the Gulf, sparking bold conversations in countries known to curb free speech.

The most provocative appear to be happening in chat rooms focused on Saudi Arabia, where nationalist trolls and a government crackdown on online critics have largely stifled debate on other platforms.

Such is the popularity of the app that some users in the kingdom are offering to sell Clubhouse invitations on Twitter, highlighting a repressed appetite for debate and discussion despite the fear of surveillance.

"Clubhouse is thriving because there's a plethora of Saudi intellectuals interested in debating multiple topics that could be considered taboo or censored in the public realm," Amani al-Ahmadi, a US-based Saudi-American activist, told AFP.

But after Ahmadi recently hosted a chat on "racism in Saudi Arabia", Twitter was splashed with screenshots and videos revealing the identity and opinions of the partic ...
0 Likes 0 Comments

Bellevue, United States | Business news
Payment startups big winners of e-commerce boom
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 29d 69 views

Online shopping, contactless card readers and mobile payments are nothing new, but lockdowns and fears of contagion changed consumer behaviour during the coronavirus crisis.

Join sokika club!

View more pictures

Online shopping, contactless card readers and mobile payments are nothing new, but lockdowns and fears of contagion changed consumer behaviour during the coronavirus crisis.

"2020 considerably accelerated the shift in consumer preferences to electronic payments and online shopping," said Marc-Henri Desportes, deputy CEO of Worldline, a French payment and transactions processing firm.

A trio of startups -- Stripe, SumUp and Pledg -- have benefited from the shift.

Founded by two Irish brothers in 2011, Stripe catapulted to the forefront of the industry after its valuation soared to $95 billion in the past week, nearly tripling since last year.

However, it still has a long way to catch up to the likes of Mastercard, valued above $300 billion.

The California-based payments processing firm reached its new valuation after raising $600 million in funding from investors last weekend.

On Tuesday, the British startup SumUp, which provides card payment terminals and online servi ...
0 Likes 0 Comments

Bellevue, United States | Business news
Allemagne: arrestation d'un Gambien pour le meurtre d'un correspondant AFP
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 30d 317 views

Manifestation après l'assassinat en Gambie du journaliste gambien Deyda Hydara, le 22 décembre 2004 à Dakar, la capitale du Sénégal

Adhérez au club sokika!

Voir plus d'images

Présenté par les médias allemands comme Bai Lowe mais seulement identifié comme Bai L. par la justice allemande, il est soupçonné d'être impliqué dans l'assassinat par balles le 16 décembre 2004 du journaliste gambien Deyda Hydara, correspondant de l'AFP, selon des sources concordantes.

L'homme, interpellé à Hanovre, dans le Nord-Ouest du pays, est dans le viseur des autorités judiciaires pour des crimes contre l'humanité commis dans son pays entre fin 2003 et fin 2006, a indiqué le Parquet fédéral allemand.

Il était durant cette période le chauffeur d'une unité des forces armées chargée d'assassiner des critiques du régime de Yahya Jammeh, alors au pouvoir à Banjul, d'après la même source.

Le fils du journaliste assassiné, Baba Hydara, qui se bat depuis longtemps pour l'arrestation des meurtriers de son père, s'est dit "soulagé" après cette arrestation.

"Je sais que les autorités allemandes mettront à jour la vérité", a-t-il dit à l'AFP. “J'espère que tous ceux qui ont com ...
0 Likes 0 Comments

Bellevue, United States | Business news
Tech firm says musicians lose billions to illegal business streaming
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 30d 50 views

Most business owners don't even know they are breaking the law, says Sars

Join sokika club!

View more pictures

Many are unaware that songs on Spotify, Apple, Deezer and other streaming platforms are not licensed for use in cafes, shops, restaurants, hair salons and other businesses.

"Basically, it's like using your personal Netflix account to open a cinema," said Ola Sars, the Stockholm-based founder of a new streaming service, Soundtrack Your Brand, which offers a legal alternative for businesses.

Sars commissioned a study by research group Nielsen Music that found an estimated 21.3 million businesses worldwide were using personal streaming accounts to play music for customers.

That works out as roughly $2.65 billion in lost royalties every year for rights holders, the study said, because artists should earn "performing rights royalties" and other benefits when their music is played in public.

"Many people think they can just play any music in the background of their business, but they can't," said Keith Ames, of the British Musician's Union. "It's not your property. If you want to ...
0 Likes 0 Comments

Bellevue, United States | Business news
Italy court acquits Eni, Shell in Nigeria corruption case
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 30d 57 views

Judges in Milan acquitted Eni, Shell and 13 defendants, including Eni's CEO Claudio Descalzi and his predecessor Paolo Scaroni, of corruption charges

Join sokika club!

View more pictures

Judges in Milan acquitted Eni, Shell and 13 defendants, including Eni's CEO Claudio Descalzi and his predecessor Paolo Scaroni, a spokesman for Eni said.

The verdict "finally restores Claudio Descalzi's professional reputation and Eni's standing as a large company", the manager's lawyer Paola Severino was quoted as saying by ANSA news agency.

In 2011, Eni and Shell paid $1.3 billion dollars for a licence on OPL 245, a giant offshore oilfield in Nigeria estimated to hold nine billion barrels of crude.

The money was paid into a Nigerian government bank account in London, but Italian prosecutors believe that $1.1 billion ended up lining the pockets of Nigerian politicians and middlemen, including former oil minister Dan Etete.

Prosecutors argued that Eni and Shell knew that most of the money would have gone into bribes, but the two companies strongly denied this.

Ben van Beurden, chief executive of Royal Dutch Shell, welcomed the ruling, saying: "We have always maintained ...
0 Likes 0 Comments

Bellevue, United States | Business news
Fed faces 'balancing act' between inflation, faster growth
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 31d 298 views

US Federal Reserve Chair Jerome Powell faces the tough task of reassuring markets that fear inflation

Join sokika club!

View more pictures

The US central bank will wrap up its two-day policy meeting on Wednesday, where it will likely comment on the accelerations in Covid-19 vaccine campaigns and reopening of businesses, which are fueling optimism that life in the United States can return to normal.

And into that improving economy comes a flood of government funds: a $1.9 trillion relief package President Joe Biden signed last week, and the remainder of the $900 billion measure approved in December.

Economists expect that influx of cash to shore up businesses and boost spending, but markets worry it will bring with it an upward spiral of prices.

Fed Chair Jerome Powell will have a chance at his post-meeting news conference to allay those concerns and repeat his assertion that while prices will rise this year, any spikes from the depressed levels of 2020 will be transitory and no reason for the bank to take action.

In fact, the Fed wants prices to rise to some extent, since they have lagged below its two percent ...
0 Likes 0 Comments


Bellevue, United States | Business news
Honda to briefly suspend 'most' North America auto production
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 31d 370 views

Honda said it was dealing with "a number" of supply chain issues

Join sokika club!

View more pictures

The company is dealing with "a number of supply chain issues related to the impact from COVID-19, congestion at various ports, the microchip shortage and severe winter weather over the past several weeks," especially in Texas, a Honda spokesperson in Japan told AFP.

"In some way, all of our auto plants in the US and Canada will be impacted, with most of the plants temporarily suspending production during the week of March 22," the spokesperson said.

Since the situation is "fluid," the timing and length of "production adjustments could change."

Even when production is suspended Honda workers will still be able to work at the impacted plants, the spokesman said.

The Covid-19 pandemic has scrambled supply and demand patterns worldwide, leading to backups at major ports.

A shortage of silicon chips is also forcing automakers to cut back on production across the globe.

Ford said it would drastically reduce output of its top-selling F-150 truck because of the shortage of se ...
0 Likes 0 Comments

Bellevue, United States | Business news
En Afrique du Sud, la nation zouloue attend son nouveau roi
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 32d 340 views

Le roi zoulou Goodwill Zwelithini (D), en compagnie de Jacob Zuma, alors président du parti ANC et futur chef de l'Etat, le 24 septembre 2008

Adhérez au club sokika!

Voir plus d'images

Descendant du légendaire Chaka, fondateur du royaume au début du XIXe siècle, Goodwill Zwelithini, 8e roi des Zoulous, est mort à 72 ans vendredi après 50 ans de règne.

Le nom de son successeur reste un secret bien gardé. "C'est un processus complexe", explique à l'AFP l'historien sud-africain Ntuli Pikita.

Le fils aîné du roi est mort en novembre dernier, mais quoiqu'il en soit, dans la culture Nguni dont sont issus les Zoulous, il n'est pas évident que le premier enfant de la première épouse hérite du trône, selon l'historien.

Au palais, dans le cercle intime, "ils savent sans doute qui c'est", poursuit-il. Mais alors que les responsables politiques défilent depuis plusieurs jours dans la petite ville de Nongoma, dans la province du Kwazulu Natal (Nord-Est), aucun nom n'a filtré.

Toujours drapé d'une peau de léopard, Goodwill Zwelithini, dont le corps devrait être "planté" dans la terre d'ici jeudi selon le rite zoulou, renvoyait l'image d'un éminent chef coutumier à l' ...
0 Likes 0 Comments

Bellevue, United States | Business news
Volkswagen veut aussi ses "gigafactories" de batteries pour concurrencer Tesla
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 32d 58 views

Assemblage d'un châssis de la voiture électrique ID.3 comprenant une batterie, à l'usine Volkswagen de Zwickau, dans l'est de l'Allemagne, le 25 février 2020

Adhérez au club sokika!

Voir plus d'images

Le constructeur allemand, qui veut devenir leader mondial de la voiture électrique, prévoit d'ouvrir "jusqu'à six" usines géantes de batteries d'ici 2030.

Et pour enfoncer le clou, le patron de Volkswagen Herbert Diess n'hésite pas à s'approprier le terme de "gigafactories" popularisé par le fondateur de Tesla Elon Musk pour lequel M. Diess ne cache pas son admiration.

Plusieurs chantiers sont déjà en cours: avec son partenaire Northvolt en Suède, le groupe allemand doit ouvrir en 2023 un site pour les cellules et batteries "premium", utilisées dans les modèles haut de gamme, à l'opposé de cellules standardisées pour les autres modèles.

Northvolt a, dans ce cadre, obtenu une commande de 14 milliards de dollars de Volkswagen qui va également augmenter sa participation au capital de l'entreprise, de 20% actuellement.

Une deuxième usine sera ouverte dès 2025 sur un site du groupe Volkswagen en Allemagne, à Salzgitter (nord-ouest). Le constructeur aux 12 marques sera seul à op ...
0 Likes 0 Comments

Bellevue, United States | Business news
Instagram boosts child protection tools, including age prediction
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 32d 45 views

Instagram will begin using artificial intelligence tools to prevent underage children from creating accounts on the Facebook-owned social platform

Join sokika club!

View more pictures

It was the latest move responding to concerns about inappropriate contact between adults and children on the platform, which like most services sets an age minimum of 13.

Instagram will begin using artificial intelligence to determine a user's age at signup in an effort to find underage users.

"While many people are honest about their age, we know that young people can lie about their date of birth. We want to do more to stop this from happening, but verifying people's age online is complex and something many in our industry are grappling with," a blog post said.

"To address this challenge, we're developing new artificial intelligence and machine learning technology to help us keep teens safer and apply new age-appropriate features."

Additionally, the California giant said it would introduce a new feature that prevents adults from sending messages to people under 18 who don't follow them, to prevent unwanted contact.

"This feature relies on our work to predict peoples' a ...
0 Likes 0 Comments

Bellevue, United States | Business news
Ethiopie: MSF dénonce la "destruction délibérée" des hôpitaux au Tigré
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 33d 781 views

Un jeune garçon blessé dans un hôpital à Mekele, dans la région du Tigré, le 15 février 2021

Adhérez au club sokika!

Voir plus d'images

Le Premier ministre éthiopien Abiy Ahmed, lauréat du prix Nobel de la paix 2019, a lancé début novembre dans cette région une intervention militaire visant à renverser le parti local au pouvoir, le Front de libération du peuple du Tigré (TPLF), accusé d'avoir fait attaquer des bases de l'armée fédérale.

"Les structures de soins de la région éthiopienne du Tigré ont été pillées, vandalisées et détruites de façon délibérée et généralisée selon les observations des équipes de Médecins Sans Frontières sur place", déclare l'ONG dans son communiqué.

Elle précise avoir visité 106 établissements "entre mi-décembre et début mars", dont 70% ont été "pillés". Seuls 13% d'entre eux "fonctionnaient normalement".

"Un établissement de santé sur cinq visité par les équipes MSF était occupé par des soldats. Dans certains cas, cette occupation a été temporaire, dans d'autres, elle se poursuivait au moment de la visite", poursuit le texte.

A Abiy Addi (centre), l'hôpital était jusqu'à début ...
0 Likes 0 Comments

Bellevue, United States | Business news
China denies plan for $1 bn Alibaba fine, but tech firms take a blow
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 35d 130 views

Alibaba has come under pressure from Chinese authorites in recent months as they crack down on the country's huge technology sector

Join sokika club!

View more pictures

Alibaba, China's largest online shopping portal, has been in the crosshairs of authorities in recent months over concerns of its reach into the daily finances of ordinary Chinese people.

The market's regulator denied it was planning to fine the company almost $1 billion for anti-competitive behaviour, as reported by the Wall Street Journal, who cited unnamed sources "familiar" with the matter.

However, on Friday it hit 12 other tech firms -- including giants Tencent, Baidu and ByteDance -- with symbolic fines for allegedly flouting monopoly rules.

Tencent was fined $77,000 for its 2018 investment in online education app Yuanfudao without seeking prior government approval for the deal, the State Administration for Market Regulation said in a statement Friday.

Search giant Baidu has to pay the same amount for acquiring consumer electronics maker Ainemo under the radar in 2014.

Beijing has warned it will take an increasingly ruthless approach to antitrust questions.

Prem ...
0 Likes 0 Comments

Bellevue, United States | Business news
La surprise Patrice Motsepe, de Soweto au sommet du football africain
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 36d 701 views

Le président de l'entreprise African Rainbow Minerals Gold Limited, Patrice Motsepe, lors d'une conférence de presse au World Economic Forum on Africa, le 4 juin 2015 au Cap

Adhérez au club sokika!

Voir plus d'images

Candidat surprise adoubé par la Fifa et seul encore en lice, le futur président de la Confédération africaine de football (CAF) sera vraisemblablement, sans grand suspense, élu lors de l'assemblée générale de l'organisation à Rabat au Maroc.

Dixième plus grosse fortune d'Afrique, parmi les trois Sud-Africains les plus riches avec un patrimoine estimé à environ 2,5 milliards d'euros, selon le magazine américain Forbes, le self-made man de 59 ans au look soigné a fait fortune dans l'industrie minière et la finance mais cultive une certaine discrétion.

Après avoir laissé un autre annoncer officiellement sa candidature en novembre, isolé à cause de soupçons de Covid-19, il a observé un silence médiatique jusqu'à l'annonce de son programme... il y a deux semaines.

Et pour toute explication sur ses motivations à s'engager à la tête de la CAF, l'homme d'affaires et fin stratège a simplement déclaré: "J'aime le football. Un amour stupide et irresponsable".

Patrice Motsepe faisait ...
0 Likes 0 Comments

Bellevue, United States | Business news
US stimulus offers 'significant' boost to global economy: IMF
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 36d 358 views

US President Joe Biden is expected to sign the massive rescue package that will boost the US and world economies

Join sokika club!

View more pictures

The package, which Biden is expected to sign into law on Thursday, will inject $1.9 trillion in aid into the pandemic-damaged economy by funding small businesses, extending unemployment benefits that were due to expire in days, and sending direct payments of as much as $1,400 to many Americans starting this month.

That spending will expand US GDP by five to six percent over three years, according to the IMF's preliminary estimates.

And higher demand will help other countries sell more products to American consumers, the fund's spokesman Gerry Rice told reporters Thursday.

"We see potentially significant positive spillovers in terms of global growth," he said. "Most countries should benefit from stronger US demand... so this will help global growth and recovery."

However, he cautioned that with low interest rates, policymakers worldwide should be on the alert for a sudden shift in borrowing rates.

That has been a growing concern for financial markets in recent weeks as ac ...
0 Likes 0 Comments

Bellevue, United States | Business news
Afrique du Sud: un mort dans la dispersion d'une manifestation d'étudiants
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 37d 301 views

Des affrontements ont opposé étudiants et policiers à Johannesburg, le 10 mars 2021

Adhérez au club sokika!

Voir plus d'images

"On l'a vue s'effondrer", raconte à l'AFP une employée d'un salon de coiffure au coin de la rue. "Quelqu'un a essayé de l'aider mais ...", ajoute-t-elle en faisant les gestes d'un massage cardiaque.

Le corps d'un homme, jeune, recouvert d'une couverture de survie, était allongé sur le trottoir à quelques rues de l'Université du Witwatersrand (Wits), ont constaté des journalistes de l'AFP.

Selon la faculté, l'une des plus importante du pays avec près de 40.000 inscrits, la victime n'était pas un étudiant. "Les manifestants ont bloqué la voie publique, la police a essayé de les disperser et un passant a été abattu dans les tirs croisés", a déclaré la porte-parole, Shirona Patel.

Des affrontements ont éclaté lorsque la police a tiré avec des balles en caoutchouc pour disperser un groupe d'étudiants qui bloquaient les rues avec des gravats et bloquaient la circulation dans le centre de Johannesburg, aux alentours du campus.

Ils protestaient contre le refus de l'université d' ...
0 Likes 0 Comments

Bellevue, United States | Business news
Fortnite maker adds Google Australia to legal fight against tech giants
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 37d 55 views

Epic Games, creator of the hugely popular Fortnite, is locked in a global fight against Apple and Google over their app marketplaces

Join sokika club!

View more pictures

The creator of Fortnite -- one of the most popular games in the world -- is already locked in battle with Google and Apple in the United States, Europe and Britain, accusing the two of unfair control and revenue practices in their app stores.

Mirroring similar action against Apple last November, Epic lodged a suit in the Federal Court of Australia claiming Google is "abusing its control" of the Android mobile operating system.

By forcing developers to use its in-app payment service and discouraging users from installing third-party app stores, Google breached Australian consumer law, Epic alleged.

"Google gives the illusion of being open by making arguments about the presence of alternative app stores," Epic founder and CEO Tim Sweeney said in a statement.

"In reality, these situations are so rare that they barely make a dent in the monopoly of the Android OS."

A Google Australia spokesman declined to comment Wednesday.

Last year, Apple booted Fortnite from its App St ...
0 Likes 0 Comments


West Lake Sammamish, United States | Business news
Boeing orders top cancelations for first month since 2019
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 38d 58 views

Boeing in February had more monthly orders than cancelations for the first time since November 2019, thanks in part to United Airlines' 737 MAX order

Join sokika club!

View more pictures

Boeing received 82 orders for its planes in February, including 39 for the 737 MAX, which returned to service in late 2020 following a 20-month grounding after two deadly crashes.

Boeing saw 51 order cancelations in February, according to data on its website.

The figures point to a partial comeback from one of Boeing's rockiest periods in its more than 100-year history.

Amid the grounding of the best-selling MAX and the global downturn in travel demand caused by the Covid-19 pandemic, the aviation giant suffered 655 cancelations or plane order conversions last year.

The United States cleared the MAX to resume flights in November, and more than 160 of 195 aviation regulators around the world have followed suit. Fourteen airlines have reintegrated the plane into their schedules.

Boeing delivered 22 planes in February, including 18 MAX aircraft. The company reported no deliveries of the 787 Dreamliner, which have been suspended due to quality flaws.

© Agence France-Pres ...
0 Likes 0 Comments

Bellevue, United States | Business news
Amazon billionaire MacKenzie Scott marries Seattle teacher
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 40d 136 views

Amazon billionaire MacKenzie Scott now lives in Seattle with her new husand Dan, according to her Amazon page

Join sokika club!

View more pictures

It was not clear when Scott, who is also a novelist and who has pledged to give most of her estimated $53 billion fortune away, and her new husband Dan Jewett married.

Her Amazon page has been updated to state that she "lives in Seattle with her four children and her husband, Dan."

And they also now share a page on the Giving Pledge philanthropy website.

"It is strange to be writing a letter indicating I plan to give away the majority of my wealth during my lifetime, as I have never sought to gather the kind of wealth required to feel like saying such a thing would have particular meaning," Jewett wrote on it in an entry dated March 6.

Beneath a picture of the smiling couple, he continued: "In a stroke of happy coincidence, I am married to one of the most generous and kind people I know -- and joining her in a commitment to pass on an enormous financial wealth to serve others."

The Wall Street Journal, which first reported the story, said Jewett was a science teacher at ...
0 Likes 0 Comments

Bellevue, United States | Business news
French billionaire MP Olivier Dassault dies in helicopter crash
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 40d 424 views



0 Likes 0 Comments

Bellevue, United States | Business news
Un grand distributeur français au coeur des troubles de Dakar malgré lui
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 41d 490 views

Une femme s'empare de produits dans un magazin Auchan incendié et pillé à Dakar, le 6 mars 2021.

Adhérez au club sokika!

Voir plus d'images

Au magasin Auchan des Almadies, à proximité des ambassades et du siège d'organisations internationales, des hommes, des femmes, des enfants qui invoquent leur dénuement emportent ce qui reste à emporter sous le regard de salariés consternés qui se disent victimes d'évènements qui les dépassent.

Si c'est la France qui est visée, on se trompe de cible parce que le personnel d'Auchan est Sénégalais, disent-ils.

"Nous ne sommes pas des pillards. On n'a pas les moyens de nous amortir", dit une femme en boubou orange qui fouille parmi les produits jetés à terre, au milieu des rayons vidés et renversés et des équipements vandalisés.

Le magasin a été pillé et incendié la veille. Dehors, des adultes et des enfants visiblement démunis considèrent le butin transporté dans des sachets en papier ou des sacs poubelles: conserves, boissons, jouets.

"Ils disent: +Auchan dégage+. Mais c'est nous qui gagnons notre pain à la sueur de notre front", constate un employé dépité.

Le Sénégal, co ...
0 Likes 0 Comments

Bellevue, United States | Business news
Libye: le Premier ministre désigné remet au Parlement la liste de son cabinet
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 42d 632 views

Abdel Hamid Dbeibah, Premier ministre par intérim de la Libye, le 3 février 2021 près de Genève

Adhérez au club sokika!

Voir plus d'images

"Conformément à la feuille de route", M. Dbeibah a "remis à la présidence du Parlement élu ses propositions pour les portefeuilles ministériels avant la séance du 8 mars", a indiqué son cabinet dans un communiqué laconique, sans rendre publique la liste.

Son gouvernement, s'il obtient la confiance, aura pour lourde tâche d'unifier les institutions d'un riche pays pétrolier d'à peine sept millions d'habitants mais miné par les divisions et les violences depuis la chute du régime de Mouammar Kadhafi en 2011. Il devra aussi mener la transition jusqu'aux élections prévues le 24 décembre.

Une réunion du Parlement consacrée au vote de confiance a été annoncée pour lundi par son chef Aguila Saleh. Elle se tiendra à Syrte, à mi-chemin entre la Tripolitaine (Ouest) et la Cyrénaïque (Est), les deux grandes régions libyennes dirigées par des autorités distinctes qui se disputent le pouvoir, sur fond d'ingérences étrangères.

Même si le vote n'a pas lieu lundi, M. Dbeibah a jusqu'au 19 m ...
0 Likes 0 Comments

Bellevue, United States | Business news
US jobless claims data points to continued employment struggles
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 43d 663 views

More than 11 months into the Covid-19 pandemic, the United States is seeing high numbers of new unemployment benefit filings each week

Join sokika club!

View more pictures

The Labor Department said there were 745,000 new jobless claims filings in the week ended February 27, seasonally adjusted, worse than analysts had forecast and 9,000 more than the prior week's upwardly-revised total.

An additional 436,696 people, not seasonally adjusted, filed claims under the Pandemic Unemployment Assistance (PUA) program aiding freelance workers, bringing total new applications to nearly 1.2 million.

"An ongoing high level of layoffs and a large deficit in payrolls indicate conditions in the labor market remain weak," said Rubeela Farooqi of High Frequency Economics.

"Stronger momentum in growth as the economy continues to reopen will bring back a large number of jobs, although a complete recovery is likely to be a prolonged process," she said in an analysis of the data.

Business restrictions to stop Covid-19 from spreading caused mass layoffs in the United States beginning last March, and even as virus cases have ebbed and flowed, weekly jobless claims ...
0 Likes 0 Comments

Bellevue, United States | Business news
Législatives ouvertes en Côte d'Ivoire pour oublier une présidentielle contestée
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 43d 671 views

Des partisans du parti du président ivoirien Alassane Ouattara lors d'un meeting de campagne pour les élections législatives, à Abidjan le 1er mars 2021

Adhérez au club sokika!

Voir plus d'images

Pour la première fois depuis une décennie, la quasi-totalité des partis d'opposition participe au scrutin, en particulier le Front populaire ivoirien (FPI) de l'ex-président Laurent Gbagbo, noyau d'une coalition appelée Ensemble pour la démocratie et la souveraineté (EDS).

Le FPI boycottait tous les scrutins depuis l'arrestation de M. Gbagbo en avril 2011 à Abidjan et son transfèrement à la Cour pénale internationale (CPI) à La Haye, après des violences post-électorales ayant fait quelque 3.000 morts.

Depuis son ouverture le 26 février, la campagne qui s'achève jeudi soir n'a donné lieu à aucune violence et tous les partis ont appelé à un scrutin apaisé.

Grâce à la participation de toute l'opposition, ces législatives se présentent comme ouvertes et offrent l'espoir d'un retour à la stabilité politique après les violences liées à la présidentielle du 31 octobre 2020 qui ont fait 87 morts et près de 500 blessés.

Plus de 1.500 candidats briguent les suffrages de quelque sep ...
0 Likes 0 Comments

Bellevue, United States | Business news
Sexual abuse victims urge Canada to investigate Pornhub
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 43d 43 views

More than 100 victims of sexual exploitation have asked Canadian authorities to criminally investigate the owner of Pornhub for facilitating and profiting from sexual abuses

Join sokika club!

View more pictures

In a letter sent to the government's Standing Committee on Access to Information, Privacy and Ethics last week they accuse Montreal-based MindGeek of violating child protection laws and distributing intimate images without consent.

"The Canadian government must urge law enforcement agencies to investigate MindGeek," they said in the letter.

The 104 victims and NGOs from 65 countries also called on Ottawa "to take immediate legislative and regulatory action to protect children from this predatory and unethical corporation."

"Anything less than full legal accountability," they said, "is an injustice to victims whose lives have been damaged as a result of MindGeek's knowing and wilful actions."

The company, which hosts more than 160 pornography websites including Pornhub, has come under fire in recent months over accusations it distributes exploitive videos and has failed to screen its content, effectively turning a blind eye to child abuse, rape and revenge porn.

The contr ...
0 Likes 0 Comments

Bellevue, United States | Business news
Législatives en Côte d'Ivoire: Laurent Gbagbo absent mais pourtant omniprésent
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 45d 818 views

Un partisan de l'ex-président Laurent Gbagbo brandit un poster de son champion, le 27 février à Abidjan.

Adhérez au club sokika!

Voir plus d'images

Pour la première fois depuis son arrestation en 2011 et son jugement à La Haye par la justice internationale pour son rôle présumé dans une crise postélectorale sanglante, Laurent Gbagbo, acquitté en 2019 mais qui vit toujours à l'étranger, a décidé de revenir dans le jeu démocratique.

Le Front populaire ivoirien (FPI), son parti qui a boycotté toutes les élections depuis dix ans, est aujourd'hui le moteur d'une coalition de mouvements pro-Gbagbo, Ensemble pour la démocratie et la souveraineté (EDS), qui présente des candidats dans la plupart des circonscriptions aux législatives du 6 mars.

Ce scrutin "marque le retour de Laurent Gbagbo et de son organisation politique dans le jeu politique institutionnel", se réjouit son fils aîné Michel, universitaire et lui-même candidat dans la commune populaire de Yopougon à Abidjan, ancien fief du FPI qu'il entend bien reconquérir. "Il faut y voir le retour d'une vie démocratique apaisée et une paix durable", affirme-t-il.

Des milliers d ...
0 Likes 0 Comments

Bellevue, United States | Business news
United orders 25 more Boeing 737 MAX planes in sign of confidence
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 47d 188 views



0 Likes 0 Comments

Bellevue, United States | Business news
Sahara occidental: le Polisario accuse l'ONU de faire le jeu du Maroc
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 48d 662 views

Des soldats sarahouis paradent lors des célébrations du 45e anniversaire de la République arabe sahraouie démocratique, près de la ville algérienne de Tindouf, le 27 février 2021

Adhérez au club sokika!

Voir plus d'images

"Le Maroc n'aurait pas pu faire ce qu'il a fait sans le soutien de la communauté internationale, le soutien de l'ONU, du Conseil de sécurité ainsi que du secrétaire général de l'ONU", a affirmé un haut responsable du Polisario, Khatri Addouh, dans les camps de réfugiés sahraouis de Tindouf en Algérie, à l'occasion du 45e anniversaire de la République arabe sahraouie démocratique (RASD).

Après presque 30 ans de cessez-le-feu, les tensions ont ressurgi en novembre quand le Maroc a déployé ses troupes dans la zone tampon de Guerguerat, dans l'extrême sud du territoire, après qu'un groupe de militants sahraouis a bloqué la seule route vers la Mauritanie voisine.

Depuis, frustré par l'impasse du processus onusien, le Polisario a repris les hostilités et se dit "en état de guerre de légitime défense".

Mais il reste très difficile de savoir de source indépendante ce qui se passe sur le terrain, difficile d'accès.

"Le Front Polisario a tenté durant 29 ans d'éviter la guerre en fais ...
0 Likes 0 Comments

Bellevue, United States | Business news
Beyond Meat signs long-term agreements with McDonald's, KFC parent
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 50d 120 views

Beyond Meat will be the main supplier for the patty in the McPlant, fast-food giant McDonald's plant-based burger option

Join sokika club!

View more pictures

The "strategic" agreements will cover a three-year period for McDonald's and "the next several years" for Yum! Brands, according to two separate statements from Beyond Meat.

Beyond Meat will be the main supplier for the patty in the McPlant, the plant-based burger currently in testing phase in McDonald's restaurants around the world.

The two companies, which have worked together since 2019, also plan to work together to explore and develop other menu items, including plant-based options for chicken, pork and eggs, they said in the statement.

The goal is to help McDonald's offer a large variety of plant-based products.

"This strategic agreement is an important step on our journey to bring delicious, high quality, plant-based menu items to our customers," said Francesca DeBiase, McDonald's executive vice president, in the statement.

Yum! Brands was the first group to offer a plant-based chicken substitute through its KFC chain in 2019 in the United States, through a collab ...
0 Likes 0 Comments

Bellevue, United States | Business news
Auditor EY replaces Germany boss after Wirecard scandal
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 51d 7 views

EY is one of the world's "Big Four" accountancy giants

Join sokika club!

View more pictures

EY Germany boss Hubert Barth, who was in the job for five years, will stay at the company and be assigned to a new role "on a European level", the Ernst and Young group said in a statement.

Taking his place will be a leadership duo consisting of Henrik Ahlers, a senior executive at EY Germany, and Jean-Yves Jegourel, vice chair at EY's global assurance division.

EY, one of the world's "Big Four" accountancy giants, said the reshuffle was part of a reorganisation of its European operations. It added that the new leadership would focus on "further strengthening the quality and growth of the German office".

But the move also comes after EY faced fierce criticism for its role in the downfall of disgraced German firm Wirecard, whose books it had been checking since 2009.

"EY's top priority is to contribute to clearing up the Wirecard case and to restore trust that has been lost," the group said, adding that it was working "on measures and initiatives to increase confidence in t ...
0 Likes 0 Comments

Bellevue, United States | Business news
Algérie: retour des étudiants dans la rue malgré une forte présence policière
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 52d 16 views

Des étudiants manifestent à Alger contre le pouvoir, le 23 février 2021

Adhérez au club sokika!

Voir plus d'images

Avant l'interruption des marches hebdomadaires du Hirak en mars 2020 en raison de la pandémie de Covid-19, les étudiants avaient pour habitude de défiler chaque mardi.

Dès les premières heures de la journée, des camions de la police ont pris position à proximité des principales places du centre de la capitale, notamment la place des Martyrs, au pied de la célèbre Casbah, qui était le point de départ de la marche hebdomadaire des étudiants.

Malgré les cordons policiers, des dizaines d'étudiants et de militants ont réussi à parcourir quelques centaines de mètres jusqu'au théâtre national, aux cris de "Nous sommes des étudiants et pas des terroristes", "Pour une presse libre et une justice indépendante" ou encore "Algérie libre et démocratique", selon des journalistes de l'AFP sur place.

Ils ont également repris des slogans historiques du mouvement de contestation comme "Un Etat civil et pas militaire".

La progression de la marche a été stoppée près de la Faculté centrale d'Al ...
0 Likes 0 Comments

Bellevue, United States | Business news
UN urges better protection for digital platform workers
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 52d 19 views



0 Likes 0 Comments

Bellevue, United States | Business news
US aviation body orders extra inspections of some Boeing 777s
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 54d 20 views

Debris from the failed engine of a United Airlines airplane in the Denver suburb of Broomfield

Adhérez au club sokika!

Voir plus d'images

FAA Administrator Steve Dickson said the order meant some 777s would "likely" be removed from service.

He said he had consulted with his team of aviation safety experts following Saturday's engine failure aboard a Boeing 777 airplane shortly after it took off from Denver.

"I have directed them to issue an Emergency Airworthiness Directive that would require immediate or stepped-up inspections of Boeing 777 airplanes equipped with certain Pratt & Whitney PW4000 engines," Dickson said in a statement released on Twitter.

According to NBC News, federal officials said Japan and South Korea also use planes with the PW4000 engine.

A video shot from inside the aircraft -- which had 231 passengers and 10 crew onboard -- showed the right engine ablaze and wobbling on the wing of the Boeing 777-200, its cover entirely missing as the aircraft returned to Denver airport.

There were no injuries on the plane or on the ground, authorities said.

Dickson said a preliminary safety dat ...
0 Likes 0 Comments

Bellevue, United States | Business news
Le Soudan adopte un régime de change flottant régulé par la Banque centrale
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 54d 24 views

Un bureau de change à Khartoum, le 21 janvier 2020

Adhérez au club sokika!

Voir plus d'images

Cette mesure fait partie d'une série de réformes lancées par Khartoum pour attirer des investissements étrangers, mais aussi permettre un allègement de sa dette écrasante et accéder aux prêts des institutions internationales, afin de soutenir le pays dans sa délicate transition politique.

L'économie du Soudan est en lambeaux, après des décennies de sanctions et de mauvaise gestion sous le règne de l'autocrate Omar el-Béchir, renversé en avril 2019.

"Le gouvernement de transition a décidé d'adopter un ensemble de politiques visant à réformer et harmoniser le régime de change en appliquant un taux de change flottant dirigé", a indiqué la Banque centrale dans un communiqué.

Le taux de change officiel est désormais déterminé par l'offre et la demande mais l'institution monétaire garde un rôle de régulateur.

Cette décision était "impérative", selon la Banque centrale, pour parvenir à la stabilité économique du pays, qui s'est doté la semaine passée d'un nouveau gouvernement char ...
0 Likes 0 Comments

Bellevue, United States | Business news
Dettes de Tunisair: Tunis annonce des négociations avec un opérateur turc
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 56d 34 views

Des salariés de Tunisair manifestent devant le siège de la compagnie aérienne, le 19 février 2021 à Tunis

Adhérez au club sokika!

Voir plus d'images

S'inquiétant pour leur emploi, des centaines de membres du personnel de Tunisair avaient manifesté plus tôt vendredi contre le gel des comptes de la compagnie, annoncé jeudi par les médias locaux.

La justice tunisienne a décidé le gel des comptes de Tunisair par l'opérateur turc TAV, a expliqué vendredi à une radio locale Badreddine Gammoudi, président de la Commission parlementaire de la réforme administrative. Il a parlé de dettes ayant atteint les 400 millions de dinars (121 millions d'euros).

A l'appel d'un syndicat de Tunisair, et soutenus par la puissante syndicale UGTT, des employés de la compagnie publique ont protesté contre cette décision devant le siège de Tunisair à Tunis, selon un journaliste de l'AFP.

"A notre grande surprise, la société privée TAV a procédé au gel des comptes d'une entreprise publique qui existe depuis 70 ans", a indiqué à l'AFP lors du rassemblement Elyes Ben Miled, responsable dans la Fédération tunisienne du Transport.

"Il y a une volonté ...
0 Likes 0 Comments

Bellevue, United States | Business news
Le marché du bitcoin dépasse 1.000 milliards de dollars
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 56d 18 views

Le marché du bitcoin dépasse 1.000 milliards de dollars

Adhérez au club sokika!

Voir plus d'images

Vers 16H40 GMT (17H40 à Paris), le bitcoin a atteint un nouveau plus haut historique à 54.790 dollars, en hausse de 5,5% sur la séance. Vers 19H30 GMT, il était encore plus haut, aux alentours de 55.155 dollars.

Avec plus de 18,6 millions de bitcoins créés depuis son lancement en 2009 par des anonymes, l'ensemble du marché représente potentiellement 1.015 milliards de dollars, selon le site Coinmarketcap.com.

Depuis le début de l'année, le prix du bitcoin a grimpé de 89%, une performance qui fait craindre à certains acteurs du marché qu'une bulle similaire à celle de 2017 n'explose.

-"Presque aussi naze" que le dollar-Vendredi, Elon Musk, dont l'entreprise Tesla a participé à la hausse des prix en annonçant avoir acheté 1,5 milliard de dollars en bitcoin, a défendu la décision de son groupe sur Twitter.

"Quand la monnaie souffre d'un taux d'intérêt négatif, il faudrait être idiot pour ne pas regarder ailleurs", a-t-il argumenté, ajoutant que le "bitcoin est presque aussi na ...
0 Likes 0 Comments

Bellevue, United States | Business news
Facebook will expand climate hub in battle against misinformation
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 57d 13 views

"Misinformation sows confusion about what is or isn’t real among the majority of people who are neither strong advocates for actions or unmovable deniers of reality," Nikki Forrester of NGO Science Feedback said

Join sokika club!

View more pictures

The social media giant said it has added a section to its climate hub that features "facts that debunk common climate myths."

Users might find, for example, information about the relationship between global warming and the loss of polar bears or an explainer on the cost of renewable energies.

"Along with expanding the center, we're improving it. We added a section that features facts that debunk common climate myths," Facebook said.

That includes fighting against climate change skepticism, which has accelerated thanks in part to its spread by prominent people.

They include former president Donald Trump, who in January 2019 posted on Twitter about record-low temperatures in the American midwest.

"What the hell is going on with Global Warming? Please come back fast, we need you!" he tweeted.

And this week, disinformation circulated about the winter storm energy crisis in Texas.

"There was a viral meme that showed an old picture of a helicopter from Sweden with the ...
0 Likes 0 Comments

Bellevue, United States | Business news
GameStop key players tell US lawmakers no manipulation
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 57d 17 views

Video game store GameStop and trading application Robinhood have been at the center of a share price frenzy

Join sokika club!

View more pictures

Founders of free stock-trading app Robinhood and online forum Reddit were among those to testify at a House of Representatives financial services committee hearing.

Unprecedented recent volatility -- with moves of up to 400 percent for shares in the GameStop video game store -- prompted calls for regulators to review the role of social media, hedge funds and trading platforms which some allege manipulate the market.

The situation has pitted Wall Street's hedge funds, which often take "short" positions on shares they sees as likely to fall, against a social media-driven move to "squeeze" big institutional investors.

"I am not trying to throw anyone under the bus," Robinhood co-founder and chief executive Vlad Tenev said as he was barraged with questions during a virtual hearing held in online video format.

"All I can say is Robinhood played it by the books."

Keith Gill, an amateur investor renowned at Reddit's WallStreetBets forum for snapping up GameStop shares early and ...
0 Likes 0 Comments

Bellevue, United States | Business news
Walmart reports strong 4Q sales, announces some wage hikes
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 57d 14 views

Walmart plans additional investments in e-commerce and employee wages after a large jump in revenues during the coronavirus pandemic

Join sokika club!

View more pictures

The retail giant, which has become a one-stop shop for many consumers during the pandemic, said the new investments will bolster delivery and curbside pickup programs connected to e-commerce and lift wages for some 425,000 US workers.

But shares fell sharply on the announcements, which included a disappointing fourth-quarter loss and a forecast for slower US sales growth and slightly lower profits in the coming year.

"Our business is strong, and we're making it even stronger with targeted investments to accelerate growth," said chief executive Doug McMillon in a press release.

"This is a time to be even more aggressive because of the opportunity we see in front of us."

Walmart reported a fourth-quarter loss of $2.1 billion from the accounting for asset sales, compared with profits of $4.1 billion in the year-ago period.

Revenues rose 7.3 percent to $152.1 billion as the company pointed to a bounce from a strong holiday shopping season and a lift from a fresh US governme ...
0 Likes 0 Comments

Bellevue, United States | Business news
Letter bomb injures three at Lidl's German headquarters
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 58d 7 views

The blast occurred at Lidl's head offices in Neckarsulm, western Germany

Join sokika club!

View more pictures

The blast occurred in an administrative building at the company's head offices in Neckarsulm, western Germany, shortly before 1400 GMT.

The three injured people were taken to hospital and around 100 employees were evacuated from the premises.

"Based on the current status of the investigation, a letter exploded inside the building," police said in a statement.

The blast triggered a large emergency response with police, firefighters, several ambulances and a rescue helicopter racing to the scene.

Police officers combed through the building with sniffer dogs but no further suspicious items were found, the statement added.

"We are deeply upset about the incident and wish our colleagues a good and swift recovery," Lidl said in a statement to German news agency DPA.

According to police, one person was "moderately wounded" in the blast while the two others suffered only light injuries.

© Agence France-Presse

Tags : (threat) (English) (february 2021) (bomb) () ()

0 Likes 0 Comments

Bellevue, United States | Business news
Algérie: retour de milliers de manifestants pour l'anniversaire du Hirak
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 59d 18 views

Des Algériens se rassemblent à Kherrata, une ville du nord du pays pour marquer le 2e anniversaire du Hirak le 16 février 2021

Adhérez au club sokika!

Voir plus d'images

C'est à Kherrata, à 300 km à l'est d'Alger, qu'une mobilisation spontanée avait réuni le 16 février 2019 des milliers d’Algériens opposés au cinquième mandat présidentiel de M. Bouteflika, rendu impotent par un AVC.

Une semaine plus tard, le 22 février, la contestation avait gagné Alger, puis le reste du pays, donnant naissance à un mouvement (Hirak) populaire inédit, réclamant "le démantèlement du système" en place depuis l'indépendance de l'Algérie en 1962.

Brandissant des drapeaux algériens et amazighs (berbères), les manifestants ont scandé des slogans connus du Hirak: "Pour l'indépendance de l'Algérie", "(le président) Tebboune est arrivé par la fraude, placé par les militaires" ou encore "Les généraux à la poubelle".

- "Système corrompu" -
Dès lundi soir, des hirakistes avaient convergé de plusieurs wilayas (préfectures) d'Algérie pour prendre part à ce rassemblement.

Dans la continuité des marches du Hirak, suspendues depuis près d'un an en raison de la crise sanit ...
0 Likes 0 Comments

Bellevue, United States | Business news
Les consommateurs européens s'attaquent au réseau social TikTok
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 59d 18 views

Des associations de consommateurs en Europe annoncent le dépôt d'une plainte contre le réseau social TikTok, accusé d'exploiter les droits et les données des utilisateurs, souvent très jeunes

Adhérez au club sokika!

Voir plus d'images

Le Bureau européen des unions de consommateurs (BEUC), qui rassemble plusieurs associations de consommateurs sur le Vieux continent, va saisir la Commission afin que soit lancée une enquête sur les pratiques de cette application très populaire de partage de vidéos, indique mardi l'association française UFC-Que Choisir dans un communiqué.

Entre guerre commerciale opposant Pékin à Washington, et faits divers, la populaire application de vidéos légères est régulièrement pointée du doigt à travers le monde.

TikTok avait restreint mi-janvier les paramètres de confidentialité de ses utilisateurs âgés de 13 à 15 ans quelques jours après que des observateurs ont accusé son algorithme de favoriser l'accès à des vidéos sexualisées mettant en scène des mineurs.

Les autorités italiennes avaient quant à elles bloqué fin janvier l'accès du réseau aux utilisateurs dont l'âge n'est pas garanti, après la mort d'une fillette de 10 ans en Sicile qui participait au "jeu du foulard" sur le réseau ...
0 Likes 0 Comments

Bellevue, United States | Business news
5G phones may interfere with aircraft: French regulator
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 59d 5 views

5G networks could pose a risk to planes landing, the French Civil Aviation Authority warns

Join sokika club!

View more pictures

"The utilisation of 5G devices onboard aircraft could lead to risks of interference that could potentially result in errors in altitude readings," a spokesman for the agency told AFP.

The potential phenomenon is due to "signal interference from a close frequency source of a strength that is similar or even superior to that of altimeters."

This interference can cause errors "in instruments that are extremely critical during landing," said the agency, known by its French acronym DGAC.

It sent a bulletin on the issue to airlines last week, recommending that 5G phones should either be turned off completely or put in "airplane mode" during flight.

Most countries have long required that mobile phones be turned off or placed in airplane mode due to concerns that previous generations of mobile telecommunications networks can interfere with a plane's navigation and communication equipment.

The DGAC also recommended that in cases of disruption to an aircraft's equipment that th ...
0 Likes 0 Comments

Bellevue, United States | Business news
Le combat de la Côte d'Ivoire contre la contrebande de cajou
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 60d 35 views



0 Likes 0 Comments

Bellevue, United States | Business news
En retrait des affaires, le milliardaire Tinkov va se consacrer au caritatif
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 60d 22 views

Le milliardaire russe Oleg Tinkov, patron de la banque en ligne Tinkoff, a annoncé qu'il allait se dédier à ses activités caritatives notamment en lien avec la leucémie, dont il souffre lui-même.

Adhérez au club sokika!

Voir plus d'images

"Je n'ai plus la motivation pour faire des affaires. C'est bon, je suis à la retraite. Je veux rester actionnaire de Tinkoff. Pour être une sorte de visionnaire", a déclaré dimanche soir l'homme d'affaires sur l'application de conversation audio Clubhouse, cité par les agences russes.

Il s'est exprimé devant cinq mille auditeurs, le maximum autorisé sur la plateforme.

Oleg Tinkov, 53 ans, a indiqué ne pas avoir été impliqué au quotidien dans ses affaires depuis "cinq ans déjà".

La famille Tinkov crée actuellement un fonds caritatif consacré au cancer du sang.

"J'y consacre une énorme somme d'argent (...) Je voudrais changer fondamentalement le système d'hématologie et de cancer du sang en Russie", a-t-il déclaré dimanche, indiquant vouloir travailler avec les centres de transplantation de moelle osseuse, une opération subie par l'intéressé il y a quelques mois.

Milliardaire haut en couleur, M. Tinkov a connu une période mouvementée. Il a annoncé début 2020 être atte ...
0 Likes 0 Comments

Bellevue, United States | Business news
Algérie: le président Tebboune consulte les partis en vue d'élections anticipées
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 61d 217 views

Image tirée d'une vidéo du président Abdelmadjid Tebboune à son retour à Alger, après un mois d'hospitalisation en Allemagne, le 12 février 2021

Adhérez au club sokika!

Voir plus d'images

M. Tebboune a reçu notamment les dirigeants du Mouvement de la société pour la paix (MSP, principal parti islamiste) et du Front des forces socialistes (FFS, doyen des partis de l'opposition).

Ces consultations ont eu lieu samedi et dimanche dans un contexte de crispation du régime à l'approche du deuxième anniversaire du Hirak, mouvement de protestation populaire inédit déclenché le 22 février 2019 et qui a forcé l'ex-président Abdelaziz Bouteflika à la démission deux mois plus tard.

Selon le président du Front El Moustakbel (nationaliste), Abdelaziz Belaïd, le chef de l'Etat "envisage de dissoudre le Parlement et d'organiser des élections législatives anticipées".

"La dissolution du Parlement pourrait intervenir dans les prochains jours", peut-être d'ici jeudi, a confié dimanche M. Belaïd à la chaîne TV privée Echourouk.

Cette information n'a pas été confirmée par les autres partis reçus par le président Tebboune.

De son côté, Sofiane Djilali, chef du parti d'oppositio ...
0 Likes 0 Comments

Bellevue, United States | Business news
Even with Biden stimulus, US minority entrepreneurs fear for survival
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 62d 561 views



0 Likes 0 Comments

Bellevue, United States | Business news
Somalie: trois morts dans un attentat à la voiture piégée à Mogadiscio
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 62d 98 views

Des membres des services de secours près de la carcasse d'une voiture piégée qui a explosé, le 13 février 2021 à Mogadiscio, en Somalie

Adhérez au club sokika!

Voir plus d'images

"La police avait pris en chasse le véhicule (...) après l'avoir repéré à plusieurs kilomètres de là où il a explosé", a expliqué à l'AFP Abdirahman Mohamed, un responsable des forces de sécurité.

"La police a ouvert le feu sur le véhicule et l'a pris en chasse. Cela a permis à de nombreuses personnes de s'écarter de la route. Cela a vraiment limité le nombre de victimes que l'explosion était susceptible de causer", a-t-il ajouté.

"D'après nos informations trois civils sont morts et huit autres sont blessés", a précisé ce responsable.

Des témoins ont indiqué avoir entendu des tirs et vu des véhicules s'éparpiller avant l'explosion.

"L'explosion était forte", a raconté Aisha Ahmed. "J'étais dans un magasin et j'ai vu la police pourchassant un véhicule du mauvais côté de la route. Il a percuté plusieurs véhicules et des (tricycles motorisés) tuk-tuk avant d'exploser près du checkpoint", a-t-elle poursuivi.

Un autre témoin, Dahir Osman, se trouvait "dans une salle de sport, ...
0 Likes 0 Comments

Bellevue, United States | Business news
Twitter suspends pro-Trump activist group for privacy violations
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 63d 37 views

James O'Keefe, an American conservative political activist and founder of Project Veritas, said Thursday his group had been banned from Twitter

Join sokika club!

View more pictures

Project Veritas, a brash team of right-wing activists which has long been one of former US President Donald Trump's most fervent backers, was banned for "repeated violations of the companies anti-doxxing policies", the group's founder James O'Keefe said in a tweet.

The suspension came a day after the group posted a video in which its journalists confronted Guy Rosen, Facebook's head of integrity and security, outside his home.

In a statement shared to multiple US outlets, Twitter said the group had been "permanently suspended for repeated violations of Twitter's private information policy", but did not specify which tweets had broken those rules.

The group had over 700,000 followers on Twitter at the time of its suspension.

O'Keefe's account was also removed from the platform, though it returned after only a few hours.

Project Veritas and O'Keefe came to prominence for their provocative sting efforts aimed at exposing "corruption" among progressive activists or libera ...
0 Likes 0 Comments

Bellevue, United States | Business news
Bumble, appli où les femmes font le premier pas, veut faire chavirer Wall Street
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 64d 115 views

L'application de rencontres Bumble, qui a fait une entrée remarquée en Bourse jeudi

Adhérez au club sokika!

Voir plus d'images

La Bourse de New York a accueilli le titre "BMBL" à bras ouverts alors que les applications de rencontres connaissent un immense succès depuis que la pandémie a mis à l'épreuve des millions de célibataires aux Etats-Unis et dans le monde. Introduite à 43 dollars, l'action gagnait 73% à 20H00 GMT, à 74 dollars.

Un des acteurs les plus connus du secteur, Match, propriétaire des rivaux de Bumble que sont Tinder et Meetic, a vu son action multipliéepar cinq à Wall Street depuis le mois de mars et le déclenchement de l'épidémie aux Etats-Unis.

Bumble Inc, qui comprend les applications Badoo et Bumble, a été lancée en 2014 par Whitney Wolfe Herd, 31 ans, une ancienne présidente du marketing du réseau rival Tinder.

Elle se veut une plateforme sociale mondiale, féministe avant tout, au service des problématiques amoureuse, professionnelle ainsi que de la sphère amicale, en donnant, revendique-t-elle, le pouvoir aux femmes de créer les relations qu'elles souhaitent.

Un an après son ...
0 Likes 0 Comments

Bellevue, United States | Business news
Le ton monte entre Twitter et les autorités indiennes sur le blocage de comptes
Sokika LLC, 0 followers - Entrepreneur 66d 128 views

Twitter a "suspendu plusieurs comptes" en Inde en lien avec les grandes manifestations d'agriculteurs dans Delhi, mais il a refusé de répondre à toutes les exigences du gouvernement indien malgré sa menace de poursuites pénales.

Join sokika club!

View more pictures

L'entreprise basée à San Francisco a déclaré "ne pas croire que les actions qui (lui) ont été ordonnées étaient conformes à la loi indienne".

"Conformément à nos principes de défense de la liberté d'expression, nous n'avons pris aucune mesure à l'encontre de comptes constitués d'entités médiatiques, de journalistes, de militants et de politiciens", a précisé la société américaine.

"Nous pensons qu'agir comme (exigé par les autorités indiennes) violerait leur droit fondamental de liberté d'expression en vertu de la loi indienne".
Mais Twitter a néanmoins indiqué avoir "suspendu" plusieurs comptes dont certains de "façon permanente", tandis que d'autres ont été bloqués seulement "en Inde".

Le 1er février, à la demande du gouvernement indien, Twitter avait temporairement bloqué de nombreux comptes et de tweets, notamment ceux d'un important magazine d'information et d'agriculteurs qui organisaient des manifestations dans la capitale indienne.

Selon une source au sein du ...
0 Likes 0 Comments